ENGIMMONIA

Sustainable technologies for future long distance shipping towards complete decarbonization
Overview

Στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη και ο έλεγχος καινοτόμων λύσεων οι οποίες βασίζονται σε δύο κεντρικούς πυλώνες: i) η προώθηση σε παγκόσμιο επίπεδο εναλλακτικών καυσίμων (αμμωνία) στον τομέα της ναυτιλίας  με στόχο τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ii) η μεταφορά στον ναυτιλιακό τομέα τεχνολογιών καθαρής ενέργειας οι οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί εκτενώς σε επίγειες εφαρμογές (πχ ανάκτηση απορριπτόμενης θερμότητας, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας), με στόχο την μείωση των εκπομπών των πλοίων.

Μέσω του ENGIMMONIA θα μελετηθούν τα πλεονεκτήματα της χρήσης ενός καυσίμου ελευθέρου άνθρακα όπως η αμμωνία (η χρήση της οποίας σε κάθε περίπτωση θα μπορούσε να έχει επίπτωση στα αέρια του θερμοκηπίου λόγω των εκπομπών N2O, οι οποίες θα πρέπει να αντιμετωπισθούν κατάλληλα μέσω συστήματος επεξεργασίας απαερίων (EATS) που θα αναπτυχθεί στα πλαίσια του έργου), σε μηχανές πλοίων, με συνδυασμό των πλεονεκτημάτων/αποδόσεων του με άλλες καθαρές τεχνολογίες όπως: (1) ανάκτηση απορριπτόμενης θερμότητας με λύσεις βασισμένες στον οργανικό κύκλο Rankine (ORC) καθώς και σε ψύκτη προσρόφησης για την παραγωγή ηλεκτρισμού και ψύξης αντίστοιχα, (2) ενσωμάτωση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο πλοίο, με επίτευξη εύκολης εγκατάστασης σύνθετων φωτοβολταϊκών επιφανειών σε δομικά στοιχεία του πλοίου, (3) βελτιστοποίηση σε πραγματικό χρόνο της διαχείρισης καυσίμου/ενέργειας/θερμότητας μέσω κατάλληλου συστήματος (EMS).

Για την επίτευξη των παραπάνω, στόχος του έργου είναι η παρουσίαση των τεχνολογιών σε τεχνολογικό επίπεδο ετοιμότητας (Technical Readiness Level TRL), μεγαλύτερο του 5, σε μηχανές πραγματικών διαστάσεων (MAN) και σε τρία πλοία: ένα δεξαμενόπλοιο πετρελαίου (FAMOUS), ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (DANAOS) και ένα επιβατηγό - οχηματαγωγό (ΑΝΕΚ), εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την αναπαραγωγιμότητα των αποτελεσμάτων σε διάφορα είδη πλοίων.

Partners
  • RINA CONSULTING SpA (Ιταλία) – (Coordinator)
  • Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Ελλάδα) - (Scientific Coordinator)
  • Consiglio Nazionale delle Ricerche (Ιταλία)
  • TECHNISCHE UNIVERSITAET MUENCHEN  (Γερμανία)
  • UNIVERSITA DEGLI STUDI DI GENOVA (Ιταλία)
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης  (Ελλάδα)
  • FUNDACION TECNALIA RESEARCH & INNOVATION (Ισπανία)
  • DANMARKS TEKNISKE UNIVERSITET (Δανία)
  • LUNDS UNIVERSITETU (Σουηδία)
  • POLITECNICO DI MILANO (Ιταλία)
  • ORCAN ENERGY AG (Γερμανία)
  • METIS CYBERSPACE SOCIETE ANONYME SOFTWARE AND ELECTRONIC SYSTEMS (Ελλάδα)
  • Fahrenheit GmbH (Γερμανία)
  • C-JOB & PARTNERS B.V. (Ολλανδία)
  • RICREATION IKE (Ελλάδα)
  • SEASTEMA S.P.A. (Ιταλία)
  • MAN ENERGY SOLUTIONS SE (Δανία)
  • ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΡΗΤΗΣ  (ANEK) S.A. (Ελλάδα)
  • DANAOS Shipping Co. Ltd. (Κύπρος)
  • Autorità di Sistema Portuale del Mar Ligure Occidentale (Ιταλία)
  • FAMOUS Accounting, Technical, Commercial, Brokering, Shipping Single Membered Company Limited (Ελλάδα)
  • HALDOR TOPSOE AS (Δανία)
Project duration
Μάιος 2021 - Απρίλιος 2025
Financing
H2020-MG-2020-TwoStages
Overall Project Budget
9,500,000.00 ευρώ (100% Συμμετοχή ΕΕ)
LSBTP-NTUA Budget
514,500.00 ευρώ (100% Συμμετοχή ΕΕ)
Scientific Responsible